A fejlécet Gina készítette, akinek ezúton is hatalmas köszönet :)

2013. december 9., hétfő

130. Visszatérés





„Ilyen a világ, szinte az egyetlen lényeg,
Hogyha összeér az övé, meg a te térded,
Akkor már érted, akkor majd érzed,
Egy pillanat alatt, összerak és szétszed,
Van pár szép seb, itt a hátamon,
Van pár szép év, itt a vállamon,
Vele jó volt, előtted is vállalom,
Veled jó, mert itt vagy és átkarolsz,
Mindenre válaszolsz, mindig rám vársz,
Én meg rád, akár egy táncház,
Pördülök veled, nézd derekad hozzám,
Ha könyv volnál százszor újra lapoznám.”


-          Kulta kérlek – nyög fel Niko az ajtó túloldalán, ki tudja hányadszorra a héten. Eva mindig beengedi hozzám, mintha az lenne a célja, hogy minden nap idegösszeomlást kapjak tőle. – Kicsim, nem tudtam, hogy alszol, azt hittem, hogy csak tetteted, mert nem bírod látni a képem. Esküszöm, hogy nem akartalak megijeszteni, gyere ki – könyörög halkan, én meg nem tudom miért de kinyitom az ajtót és egyenesen a szemébe nézek, bár az első percben pont az ő szemeitől rémültem szinte halálra. Cseppet sem kellemes, ha két ennyire zöld szempár mered rád, mikor felkelsz, ráadásul a tulajdonosuk fölötted térdel, így pedig még szabadulni se tudsz könnyen. – Nincs semmi baj – mosolyog rám, bár elég meglepettnek tűnik. Akkor mit mondjak én? Önként és dalolva sétálok a karmai közé, mert az a fajta hülye vagyok, aki semmiből sem tanul. – Van kedved kimenni? – Kérdezi halkan, mire megcsóválom a fejem. Értem, hogy mit mondd, tisztában vagyok azzal, hogy ott van, de valahogy még mindig ködös egy csomó dolog. Például az, hogy hol is vagyok és hogyan keveredtem ide. Vagy a hónap és a nap. És még ezer más dolog, amiket csak meg kéne kérdeznem talán, de valamiért nem megy. Nem akarok beszélni velük, a szavak teljesen feleslegesnek tűnnek, arra viszont rá kellett jönnöm, hogy kevésbé bosszant Niko, Yv vagy Alex, ha legalább fejcsóválással tudatom velük, hogy mit akarok és mit nem. Ráadásul úgy örülnek ennek, mint majom a farkának. – Nincs kedved beszélgetni velem? – Kérdezi halkan, kissé tanácstalanul, miközben összeszedek pár tiszta ruhát, hogy mégse pizsamában ücsörögjek mellette. Gondolom abból, hogy a fürdőt ismét magamra zárom, abból rájön, hogy nem, cseppet sincs kedvem beszélgetni. Főleg nem vele. Zuhany után, magamhoz veszem a füzetem, amibe többnyire totálisan összefüggéstelen dolgokat sikerült felírnom, de ahogy lapozgatok, pár dolog összeáll belőlük. Nem kérdezem meg, hogy velem tart-e a folyosón lévő kis helységbe, úgyis tudom, hogy kiskutyaként követni fog. Mint mindig. Miközben én a zavaros soraim olvasom, a sarokban lévő fotelbe kucorodva ő a lábam elé telepedik egy párnára és beszél egy csomó mindenről, de nem kifejezetten figyelek rá. Nem érdekel, hogy Dorah mit főzött vagy, hogy Alex elhasználja-e az összes szájfényem. Egy nővér teszi a vállamra a kezét, amitől majdnem szívrohamot kapok, de amikor kedvesen rám mosolyog, megnyugszom és elveszem tőle a gyógyszereket, amikkel már ki tudja mióta tömnek. Nem is érdekel az egész csak az, hogy mindenki hagyjon békén. Jó nekem itt, elvégre ezen a helyen biztos, hogy nem fog semmi történni. – Kezdek ebbe belefáradni Lia, azt se tudom figyelsz-e rám – sóhajt nagyot. – Ha megérintelek kiborulsz, ha elmondom mit érzek, mintha megvesznél. Nem akarsz visszajönni hozzám kicsim? – Kérdezi halkan, kizökkentve a lelkizésével az olvasásból. Lassan nézek rá, mire elfelejt levegőt venni, aztán furán kezd méregetni, én pedig próbálom lenyugtatni. Nem akarom, hogy szenvedjen, de boldoggá se tudom tenni. Nekem nem mellette van a helyem, bár azt be kell látnom, hogy hihetetlenül kitartó. Más a helyében, már elment volna, ő viszont itt ül mindig és próbál erőt adni. – Itt vagy – nyúl a kezemért, amitől bennem reked a szufla és nagyot kell nyelnem, hogy lenyugtassam magam, de engedem neki, hogy megfogja a kezem. Talán ebből megérti, hogy most jól vagyok, legalábbis azt hiszem. De a keze melege valami furcsát vált ki belőlem megint, amitől tudatosan el kell szaladnom. Szinte hallom, ahogy a fejemben lehúzódik a roló, kirekesztve őt és mindent.

-          Kulta – nyögök fel, mikor észreveszem, hogy ennyi volt, már megint nincs velem. élettelenül mered előre a semmibe, a kezét ugyan nem húzza el, de olyan, mint egy hulla. Utálom ezt, utálom, hogy tehetetlen vagyok és hiába minden, nem tudok neki segíteni. Bezárkózik már megint és hiába tudom, hogy javul, mégis egyre inkább kétségbeesek attól, hogy még most sem tért vissza teljesen.
Eva terápiája viszont hat. Pár hét alatt rájön, hogy mit kell tenniük Alexéknek, hogy végre megszólaljon. A kommunikációja ugyan olyan, mintha teljesen visszafejlődött volna azalatt az idő alatt, amíg távol volt, csak tőmondatokat hajlandó összerakni, azt is csak akkor, ha már tényleg bosszús és le akar magáról vakarni valakit, de legalább beszél. Az érzéseiről nem és hát nekem még egy igent se képes kinyögni, ha kérdezek tőle valamit, de egyre többször van jelen, mégse tudok megnyugodni. Olyan, mintha már évek óta bent lenne, kezd elfogyni az erőm és a hitem is. Mégis megyek, mert képtelen lennék újra magára hagyni, mikor tudom, hogy szüksége van rám, akkor is, ha ezt soha, de soha nem vallaná be.
Eva mosolyogva köszönt minket Alexel, majd a szobájához kísér, miközben egy rejtélyes látogatóról beszél nekünk, aki épp nála van.
A folyosóról már messziről hallani lehet, hogy valami nem stimmel. Egyszerre rohanunk felé, mert a hangok tőle jönnek, már épp tépném fel az ajtót, mikor az magától kinyílik és egy nagyon magas és brutálisan rosszarc öltönyös fickó lép ki tőle, olyan mosollyal, amitől ökölbe szorul a kezem.
-          Igor – suttogja elhűlve Alex mellettem, de engem nem érdekel semmi csak Lia. Bemegyek hozzá, de nem találom sehol először, aztán meghallom a zihálást és a szipogását az egyik sarokból. Az egész szobát szétszedte megint, amit nem tudok mire vélni, de most nem is ez a legfontosabb.
-          Kulta – lépkedek felé lassan, nehogy megijesszem. – Nincs semmi baj – suttogom, miközben elé lépek, de amikor felkapja a fejét meglátom a rettegést a szemeiben, amitől egy lépést hátrálok, ő pedig felpattan. Némán zokogok, miközben a tollát szorongatja, mintha le akarna szúrni vele. Zavarodott és fél ez egyértelmű, már csak azt nem tudom miért, hisz úgy tűnt ezek a rohamok már elmúltak. – Kulta, nyugodj meg – kérem halkan, majd megpróbálom megérinteni, de amint közeledni kezd felé a kezem, még jobban bepánikol, így vissza is húzom az ujjaim. – Menjek el? – Kérdezem halkan, mert tényleg nem tudom mit kéne tennem. Tanácstalanul néz rám, az alsó ajkát rágcsálja és olyan elveszettnek tűnik, mint amilyennek még soha nem láttam. Nagyot sóhajtok, majd hátrálni kezdek, ekkor viszont az egyik párnát utánam hajítja, amit sorban követ minden, ami a keze ügyébe akad. Lefagyva állok és figyelem az újabb dührohamát, ami most már egyértelműen miattam van, majd újabb meglepetést okoz azzal, hogy elém lép és behúz egyet ököllel a mellkasomba. Olyan gyenge, hogy meg se érzem, így újabbat csap belém, de semmit nem tudok tenni. Leblokkolok. Meg amúgy is, ha jobban érzi magát attól, hogy boksz zsáknak használ hát legyen. Eva viszont másképp gondolkodik, belép és elhúzza tőlem, mire újra zokogni kezd. Alex kihúz a szobából, én meg hagyom magam, mert fel se fogom, hogy mi történik körülöttem.
-          Nyugi, jobb lesz minden – teszi a vállamra a tenyerét, én meg csodálom a hitét. Már semmi sem lesz jó szerintem. Lia szobájának ajtaja kinyílik és mire bármit is felfoghatnék az elmúlt percekből vagy egyáltalán a pillanatból, a karomba csapódik és úgy szorít magához, mintha soha többet nem akarna elengedni.
-          Ne – suttogja, míg én bénultan állok már megint és meglepve pislogok hol rá, hol Evara. – Ne menj – nyögi ki nehezen, én pedig kezdem azt hinni, hogy túl sokat ittam az este és most csak álmodok. – Nem akarom – sírja el magát újra, mire a karjaim automatikusan tekerem a dereka köré, aztán én is magamhoz ölelem. Nem tudom mikor mosolyodom el. Érzem, hogy itt van velem, hogy szüksége van rám, ez pedig csodás. Átmelegít, a hitem, amit pár perce végleg sutba dobtam azonnal visszaadja. Az egész világ megváltozik, a szürkéből színes lesz, a komor sivatagból élő oázis keletkezik, én pedig alig tudom a csöppnyi kis agyammal befogadni ezt az egészet.
-          Nem megyek sehova – puszilok bele a hajába, mire még jobban magához szorít. Eva és Alex csak mosolyog, a pasi, aki az előbb tőle jött ki viszont eltűnt. Igazán tudna érdekelni, hogy ki is ez az alak, aki ennyire felzaklatta, de valamit át is szakított benne, minden bizonnyal, ami miatt most a karomba ringathatom. – Gyere, visszaviszlek – terelem be a szobába, mert egyre több beteg bámul minket. Némán engedelmeskedik.
-          Egyedül hagyhatlak titeket? – Kérdezi Eva halkan, miután egy nővér segítségével összepakolta a szobát.
-          Igen – suttogom mosolyogva, mert Lia úgy tapad rám, mintha a bőröm alá akarna bújni. Ő persze nem felel, csak némán bólint, aztán hagyja, hogy az ágyba dugjam, de nem enged el. Némán bámul a szemembe, de ez most más, mint legutóbb. Most itt van, nem pedig egy másik világba. Finoman simogatom a karját, majd a haját kezdem babrálni, mire elmosolyodik. – Megnyugodtál? – Kérdezem halkan, mire egy újabb bólintást kapok válaszul. Kicsit elhúzom a szám. Talán csak eddig tartott, hogy hajlandó hozzám is beszélni. Ő viszont azt hiszem ráérez, hogy a bólogatással nem vagyok megelégedve, még akkor is, ha ezt is jobbnak ítélem, mint a semmit. Kinyitja a száját, mintha mondani akarna valamit, de aztán ráncba szalad a homloka és visszacsukja, mintha fogalma sem lenne arról, hogy mit kéne mondania vagy hogyan.
-          Nem akartalak megütni – suttogja nagy sokára, mikor már mellkasomon fekszik, én pedig meglepve pislogok le rá, de csak a feje búbját láthatom.
-          Még mindig úgy ütsz, mint egy lány – kuncogok fel, mire felnéz, bele egyenesen a szemembe, én meg úgy érzem magam, mintha megszűnt volna forogni a Föld, mintha nem létezne rajta kívül semmi.
-          Akkor jó – mosolyog rám, én pedig megsimogatom az arcát. Már nem is tudom mikor láttam utoljára mosolyogni. Annyira hiányzott… Abban viszont még most sem vagyok biztos, hogy meddig fog tartani ez az állapot.
-          Most már itt maradsz? – Szalad ki a számon, mire megforgatja a szemeit.
-          Tervbe van véve, de szívem szerint megint elrohannék – suttogja, mire hümmögök egyet.
-          Értem – suttogom halkan.

Lágyan cirógatja a hátam, engem meg eláraszt a meleg, attól, hogy megint a karjai közt fekhetek. Nem tudom mi történt, csak azt tudom, hogy Igor itt volt, hogy megbizonyosodjon arról mekkora pusztítást végzett. Nem érdekelt volna, ha halálra ver, de az órára nézve rájöttem, hogy alig pár percem van arra, hogy eltüntessem, mert Niko meg fog érkezni hozzám. Ha pedig találkoznak, akkor talán őt fogja bántani. Képtelen voltam nem törődni azzal, hogy ez a beteg állat kárt tehet benne, mert itt van, mellettem van és vigyázni próbál rám. Persze elkéstem, ha máshol nem is, de a folyosón biztos találkoztak. Már nem számít.
Csak az, hogy nem akarom, hogy a férfi, aki most ölel elmenjen. Persze ezt megérteni, nem volt könnyű. Olyan könnyen elsétált volna megint, én pedig dühbe gurultam, mert újra magamra hagyott volna. Aztán rájöttem, hogy igazságtalan vagyok. Ha rajta múlik, már Finnországban lettem volna akkor is, mikor Igor meglátogatott. Nem ő hagyott el, hanem én hagytam el őt. Niko viszont kitartott, itt volt végig.
-          Sajnálom – bököm ki halkan. Tudnia kell, hogy ez az egész nem az ő hibája, hanem az enyém.
-          Én is – feleli halkan.
-          Nincs mit sajnálnod – rázom meg a fejem. Bár még most is nehéz itt maradnom vele, annyival könnyebb lenne visszarohanni, oda ahol eddig voltam. Békésebb volt és nem kellett semmivel szembenéznem. De nem tehetem ezt vele.
-          Az egész az én hibám, sosem vigyáztam eléggé rád, pedig te olyan sok mindent adtál nekem – sóhajt fel.
-          Pont annyit, amennyit te nekem – köszörülöm meg a torkom. furcsa, már nem is tudom mióta nem beszéltem, most pedig nehezen préselem ki magamból őket. Kicsit olyan, mintha elfelejtettem volna, hogyan is kell megfogalmazni a gondolataim.
-          Ez nem igaz – nyúl az állam alá, így kényszerítve, hogy a szemébe nézzek, de ez most olyan nehéz. Erre még nem érzem késznek magam. Erre a csodás két zöld szempárra nem tudok normálisan reagálni, nem bírom a pillantását elviselni, olyan, mintha égetne, mintha megint el akarna bűvölni, de már így is totálisan le vagyok nyűgözve, nem értem mit akar még. Viszont annyira elvarázsol, hogy nem tudom elfordítani a fejem. Csak bámulok a zöld szemekbe, miközben azon gondolkodom, hogy miért is hittem én azt, hogy ő egy gyáva féreg. Mert volt idő, amikor így gondolkodtam róla. Közbe pedig mindenkinél erősebb. Annyiszor bántottam már és ő nem tört össze, nem úgy, mint én. Egy igazi férfi, aki tökéletes. Meg se érdemlem a szerelmét. Talán nem is én vagyok az őrült, hanem ő, amiért még mindig itt ül, ahelyett, hogy újrakezdte volna egy kedves lánnyal, aki képes szeretni, aki nem veszekszik vele, akivel nyugodtan és boldogan élhet. – Megmentettél már vagy ezerszer Kulta és megmutattad, hogy minden, amit a szerelemről hittem egy nagy rakás baromság, mert ez az – mosolyodik el szomorúan. – De ha kijutsz innen vissza fogsz menni Seanhoz – fordítja el a fejét az ablak felé, mire nagy levegőt veszek. Fogalmam sincs mit fogok tenni. Azt se tudom mikor jutok ki innen. És amúgy is ezek olyan dolgok, amikben abszolút nem könnyű döntést hozni zavart fejjel.

A hetek alatt úgy tűnik, hogy szép lassan rendbe jön. Sean is megjelenik egy különleges engedéllyel, én meg szívem szerint péppé verném, amiért akkor szambázik be, mikor mi már rendbe tettük Liát. Engem egy nyomkövető és rendőr se tudott volna visszatartani. Ő viszont kivárta, míg hivatalosan is szabad. Most pedig vissza akarja venni, ami jogilag az övé, de igazából hozzám tartozik.
-          Miért is ülünk itt? – Néz rám Mika kérdőn, miközben egy kocsmában próbálom elfogyasztani az összes vodkát.
-          Mert megölném Seant, ha visszamennénk a lakásba – húzok le egy újabb felest.
-          Lia az ő felesége – suttogja Brandon. – Talán most, hogy rendbe jött haza kéne menned és találni egy csinos finn kiscsajt, őt pedig elfelejteni. Lia túl problémás valljuk be, nem éri meg itt szenvedned miatta, mert úgyis csak össze fogja törni a szíved haver – néz rám.
-          Talán – bólintok. Igen, minden bizonnyal ezt kéne tennem. De képtelenségnek tűnik. Hogy szeressek valaki mást? Lehetetlen.
-          Szerintem meg igenis a válladra kéne kapnod és hazahoznod – mordul fel Oliver.
-          Lehet – húzok le egy újabb felest.
-          Biztos – szólal meg Yv is, mire felnézek, bele egyenesen a szemeibe.
-          Szavazzátok meg – forgatom meg a szemeim.
-          Vidd Helsinkibe, én erre szavazok – nyögi be Alex, mire Brandont leszámítva mindenki egyetértően hümmögni kezd.
-          Csak vicceltem – nyúlok egy újabb pohárért.
-          Oké, mi lenne ha nem foglalkoznánk többet ezzel? – Áll fel Mika. – Mi lenne ha buliznánk és kiengednénk végre a gőzt? Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem ez a majdnem három hónap sok volt. Szexelnem kell és innom és táncolnom, szóval kifejezetten értékelném, ha felállnátok és végre kitombolnátok ti is magatokat, mert kibaszottul megsavanyodtatok mind – kap fel egy üveg sört, majd lehajtja és Yv kezét megfogva Mad rosszalló morgásával mit sem törődve bevetődik a tömegbe. Nem tudom, hogy hogyan de egy idő után én is ott találom magam. Mikának igaza van, ki kell eresztenünk a gőzt.
Persze ez sem segít sokat, főleg nem másnap, mikor hulla részegnek érzem magam még délután is és arra sincs erőm, hogy felemeljem a fejem a párnáról.
-          Lia nem értette miért nem voltál ma nála – lép be Sean kopogás nélkül, mire felkavarodik a gyomrom.
-          A hű férjecskéje már itt van rám nincs szükség – fordulok hasra.
-          Ne legyél ekkora fasz – áll meg az ágy előtt karba tett kezekkel.
-          Te rontasz rám kopogás nélkül. Tehát ki is a fasz? – nyitom fel a fél szemem morogva.
-          Értem, hogy mi a bajod, de ha játszod itt a durcás gyereket, amiért ide jöttem a feleségemhez, akkor egyértelműen egy barom vagy. Nem büntetheted, mert meglátogatom. Nekem is fontos – szól rám, mintha az apám lenne, ettől viszont kinyílik a bicska a zsebemben.
-          Akkor mégis hol a faszban voltál mikor majdnem agyonverték és kórházba került vagy mikor totálisan bekattant? – pattanok ki az ágyból, ami nem túl jó ötlet.
-          Börtönben – néz a szemembe.
-          Ez kurvára nem kifogás – üvöltök rá, miközben felhúzok egy pólót. Valahogy nincs kedvem a szerelmem férjével félmeztelenül vitatkozni.
-          De, az – vágja rá. Csodálom, hogy ilyen higgadt én már most úgy érzem másodperceken belül dührohamot fogok kapni. – Nekem nem csak Lia van. Ha megszegem a szabályokat, akkor visszavisznek a sittre, ami hidd el cseppet sem mókás hely. Van két gyerekem, akik nem túl boldogok attól, hogy az apjuk börtönben van – néz végig rajtam.
-          És odabent lőni se tudod magad igaz? – horkantok fel.
-          Neked ehhez kurvára semmi közöd – vetődik le az egyik fotelbe. – Liának kellesz és azt hiszem eleget küzdöttél a távollétemben azért, hogy most ne passzold vissza nekem ilyen könnyedén. Vagy ilyen könnyen feladod, pusztán, mert itt vagyok? Férfi vagy, vagy kisfiú? – Húzza fel kérdőn az egyik szemöldökét, mire szívem szerint bepancsolnék neki egyet.
-          Dögölj meg – vetem oda mérgesen, mire nevetni kezd.
-          Ha harcolni akarsz érte, akkor harcolj így, szemtől szembe velem. Persze szép minden, amit tettél Liáért, amíg én sitten voltam, de kevés és valljuk be nem is túl gerinces dolog, hisz ha akartam volna, akkor se tudok védekezni. De ha így már nem mered – sóhajt fel, mire egyre nagyobb ingert érzek arra, hogy addig üssem, amíg képes levegőt venni, de ez sajnos nem lenne megoldás. – Ha kell, vedd el, ha viszont nem, akkor húzz haza – néz a szemembe. Meg tudnám ölni…
-          Lia téged fog választani, ha a fejem tetején pörgök akkor is. Te is tudod, én is tudom – gyújtok rá egy cigire.
-          Akkor mit keresel még itt? – kérdezi halkan.
-          Nem tudom – csúszik ki a számon, mire felkacag.
-          Akarod őt  - vigyorog.
-          Ez sosem volt titok nagyokos – mordulok rá, mert nem látom értelmét annak, hogy vele csevegjek.
-          Akkor most miért is futamodsz meg? Persze hízelgő, hogy azt hiszed esélytelen vagy ellenem, sőt talán így is van, de az is tény, hogy Lia valamilyen elbaszott oknál fogva még mindig szeret téged, úgy ahogy engem vagy akárki mást sosem fog. Visszahoztad őt és most, hogy képes voltál felülkerekedni mindenen egyszerűen elsétálsz. tudod Niko, sok mindent hittem rólad, de azt nem, hogy gyáva vagy – néz végig rajtam higgadtan, de pontosan tudja, hogy ezzel is provokál. Már csak azt nem értem mire jó ez az egész neki. Miért akarja, hogy küzdjek és miért nem arra bíztat, hogy húzzam el a belem a neje közeléből a lehető leghamarabb?
-          Nem vagyok gyáva – kérem ki magamnak.
-          De igen. Gyáva vagy, ha most mész el, amikor tisztességesen megküzdhetnél velem érte. Egy gyerek futamodik meg és nem egy férfi. Egy gyáva kis nyuszi vagy, ha hazahúzod a beled, ahelyett, hogy felvennéd a bokszkesztyűt, amit most vágtam eléd és megpróbálnál péppé verni, vállalva a kockázatát annak, hogy veszítesz – áll fel a fotelből.
-          Esélyem sincs – sziszegem, mielőtt kimenne.
-          De választásod igen – fordul meg, hogy ismét a szemembe tudjon nézni.  – Választhatsz aközött, hogy tovább harcolsz, de fel is adhatod, anélkül, hogy a kisujjad megmozdítottad volna. A döntés persze az övé. Én képes vagyok elengedni, ha azt mondja téged akar.
-          Te nem szereted úgy, mint én – vágom a képébe, mire megint kinevet.
-          Ő tartott életben, míg odabent voltam. Talán nem ő életem szerelme Niko, de ő az a nő, aki képes megmenteni, amikor már magába szippantana a pokol, szóval bizonyos szempontból nekem ezerszer nagyobb szükségem van rá, mint neked, mégis hagynám menni, ha veszítenék ellened, mert ő nem egy tárgy, amit birtokolok, akkor sem, ha az ujjára húztam egy gyűrűt és a feleségemnek hívhatom. Én vállalom a kockázatot, a kérdés már csak az, hogy te mit fogsz tenni – libben ki a szobából, én pedig rájövök, hogy nála jobban soha senkit nem tudnék gyűlölni, a gyűlöletem nagy része pedig abból fakad, hogy tökéletesen látja a dolgokat, annak ellenére is, hogy egy drogos pöcs, akit semmi más nem hajt csak a heroin iránti imádata. Ő ki meri mondani, azt amit mások nem. Azt is értem Lia miért van oda érte, de azzal is tisztában vagyok, hogy én sose tudnék olyan lenni, mint Sean. Soha nem bírnám megadni neki ezt a fajta szabadságot. Én birtokolni akarom, szeretni, markolni, szorítani két kézzel, ezer helyen megjelölni, hogy az egész emberiség számára egyértelmű legyen, hogy ő az enyém. A bizonytalanság talán a legnagyobb bajom. Nem tudom, hogy őt ez-e tenné boldoggá vagy a férje nemtörődömsége. Van-e értelme versenyeznem és megégetni magam vagy felesleges az egész?

Két napig nem jön, aztán egyszer csak, mikor felkelek ott ül a fotelban és engem bámul. zavarodottan ülök fel, nem értem mi történt, hetekig lerobbantani nem tudtam magamról, aztán, amint megjelent Sean, ő eltűnt, mintha csak képzeltem volna eddig, hogy velem van. Dühös vagyok rá, mert megint képes volt magamra hagyni, így hozzávágom a párnám. Lustán mosolyodik el, miközben tovább bámul néz.
-          Miért nem jöttél? _ Támadok neki.
-          Azt hittem nem kellek már – von vállat hanyagul.
-          Nem is kellesz – húzom fel az orrom.
-          Mégis dühösnek tűnsz, amiért hanyagoltalak két napon át – suttogja rekedten, mire rajtam a sor, hogy megvonjam a vállam. Lényegét tekintve elvoltam nélküle is. beültem Eva-hoz terápiára, voltam csoportos foglalkozáson, Seannal sétáltam a kertben, nevettünk és beszélgettünk, majd Y és Alex is meglátogattak, de mégis hiányzott, hogy ő is jöjjön. csalódást okozott két napon át, mert én vártam, hogy felbukkan, de ő mégse jött, mintha megfeledkezett volna rólam hirtelen. Mintha viszonylag gyógyultan már nem lennék érdekes a számára. Mintha csak akkor érdekelném, ha minden problémás körülöttünk.
-          Nem számít, ma is maradhattál volna otthon – sziszegem, mintha nem érdekelne az egész. Persze ez nem így van. Még most is felkavar és persze össze is zavar.
-          Beszélgettem Seannal – vált hirtelen témát, mire elkerekednek a szemeim. Ők? beszélgetni? Az semmi jót nem jelenthet…
-          És? – kérdezem, mert úgy tűnik, nem akarja folytatni tovább.
-          A kérdés, hogy akarod-e, hogy jöjjek hozzád látogatóba továbbra is vagy elég, ha ő itt van? – áll fel. Kissé idegesnek tűnik, mégis van benne valami furcsa nyugalom.
-          Tessék? – Kapok levegő után, mert túl váratlanul a kérdés.
-          Akarod, hogy maradjak vagy sem? – Néz a szemembe elszántan.
-          Tégy belátásod szerint – próbálom kikerülni, hogy válaszolnom kelljen neki. Ha azt mondom igen, annak nincs értelme, ha azt mondom, hogy nem akkor viszont tutira visszamegy Finnországba és nem jön többet, amíg én nem kérem, de hát ha most elengedem, nem lenne többé képem visszacibálni. Basszus, miért is léptem vissza a való világba? Sokkal könnyebb volt a sötétben lenni, ott nem kellett semmilyen döntést hoznom. Főleg nem kettőnkről…
-          Nem-nem – ingatja a fejét. Kissé dühösnek tűnik, de mégis elszánt és gyönyörű, én meg majdnem eltátom a szám, miközben gyönyörködöm benne. – Most fogod kitalálni, hogy mit akarsz Cornelia Anders – sétál mellém, majd kissé fenyegetően fölém tornyosul, ami annyira nem tetszik ugyan, de mégse mozdulok. – Ki fogod találni kisasszony, hogy akarod-e, hogy maradjak-e és harcoljak érted vagy hazaküldesz – néz mélyen a szemembe, mire nagyokat pislogok rá.
-          Én… - nyögök fel, mire megvillannak a szemei.
-          Semmi te. Elfogyott a türelmem és vége ennek a hülye játéknak. Hajlandó vagyok megharcolni érted Seannal, de csak akkor, ha van esélyem ellene, ha viszont nincs, akkor azt most közöld és esküszöm, hogy felszívódok – néz rám higgadtan és mégis látom, hogy talán az egész világa azon múlik, hogy most mit felelek. Én viszont nem vagyok olyan erős, mint ő. hogy dönthetném el, hogy mit akarok? Olyan bonyolult még most is minden és a fejem még mindig nem teljesen tiszta.
-          Nem tudom – nyögök fel, miközben a hajamba túrok.
-          Rossz válasz – ingatja meg a fejét.
-          Sajnálom, de még azt se tudom eldönteni, hogy mit akarok reggelizni, nemhogy azt, hogy kettőtök közül kit válasszak – szállok ki az ágyból.
-          Nem vagyok a játékszered – sziszegi dühösen, mire nagyot sóhajtok.
-          Tudom, de be kell látnod, hogy ez nem egyszerű választás. Nem olyan, mintha sampont vennék a boltban, ami ha nem jön be, akkor nem használom legfeljebb és veszek helyette egy másikat – nézek a szemeibe.
-          Szerintem csak félsz dönteni és kimondani, azt, hogy mit akarsz – támad rám, én meg nem tudom mit tegyek.
-          Igazad van. Félek per pillanat még a saját árnyékomtól is – bólintok. – Nem egyszerű visszatérni és döntéseket hozni, azután, hogy… mindegy… – legyintek, majd az ablak felé fordulok, mert képtelen vagyok a szemébe nézni megint.
-          Megértelek, de tudnod kell, hogy akarod-e, hogy maradjak vagy sem – lép mögém. Érzem a teste melegét, a bőre illatát, azt is, ahogy a levegőt veszi.
-          Mint mondtam per pillanat azt se tudom, hogy mit egyek – suttogom, mert nem tudom, hogy kéne megértetni vele mindazt, ami a fejemben van.
-          És mégis mikorra fogod kitalálni? – Kérdezi türelmetlenül.
-          Hogy mit reggelizek? Minden bizonnyal könnyebb lesz a választás, ha látom, hogy mi a kínálat – morfondírozok el.
-          Nem erre gondoltam – mordul rám.
-          Ó – bököm ki nagy értelmesen. – Kell egy kis idő – fordulok szembe vele. – Kérlek, adnod kell nekem pár hetet, amíg átgondolom, hogy mi a fene van – nézek rá kissé könyörgően, mire a hajába túr.
-          Rendben, addig viszont hazamegyek. Nem bírom elviselni a férjed. Ha nem én kellek soha többé ne hívj, ha viszont igen, akkor a cuccaiddal együtt gyere mondjuk a kikerülésed után három héttel és úgy készülj, hogy örökre velem maradsz – néz a szemembe, de nekem ez így hirtelen túl sok információ.
-          Niko – kiáltok utána, mikor felfogom, hogy most komoly ultimátumot kaptam, de ő már messze jár.